Mind on alati innustanud edulood, kus räägitakse kuidas kõik alguse sai. Jeff Walker on internetiguru, kelle edu teekonnast hiljuti lugesin.
Lugu on pärit ajakirjast Forbes, kuid nendele, kes inglise keelt ei valda, teen siinkohal kokkuvõtte räägitust.
Originaalloo leiad siit:
http://www.forbes.com/sites/ericwagner/2012/09/11/why-jeff-walker-is-the-400-million-dollar-man-and-7-lessons-you-can-learn-from-him/
Põhjus, miks mind see lugu väga köidab ongi just selgitustes, mida edu saavutamiseks teha tuli ja mitte niivõrd füüsilisel tasandil, kuivõrd mõtteviisis, suhtumises ja kujutluspiltides.
Jeff oli kodune kasvatades oma väikest last ning tema naine käis tööl. Nende sissetulek oli täpselt nii suur, et kui sellest kõik kulud maha arvata, jäi neile elamiseks 400 USD aastas (see on u. 333 kr kuus). Suudad end sellega samastada? Kui muidu räägitakse USAst kui teisest maailmast, siis tegelikult on ka seal inimesi, kes elavad nagu meie (või halvemini).
Niisiis, ühel päeval tuli tema naine koju ja ütles Jeffile, et tal tuleb midagi välja mõelda, et perele lisaraha teenida.
Nüüd Darren Hardy ajakirja Success CD’l räägib Jeff, et tema olukord oli üsna nigel, sest ta ei olnud enam mitu aastat korporatsiooni maailmas töötanud ning CVsse polnud midagi panna. Ta otsustas õppima minna, kuid tuli välja, et ka seal nõutakse mingit laadi kogemust. Hoides silme ees oma soovi (teenida perele lisa), sai ta idee hakata välja andma e-maili teel väljastatavat uudiskirja. Ta leidis, et keegi ei hakka küsima ajakirja vormi kohta, mistõttu sai ta öelda, et on kirjastaja.
Kui vaadata Jeffi teisigi videosid, siis ta paljastab, kuidas ta alustas. Tema uudiskiri saatis välja börsialaseid nõuandeid, kuid nagu ta ise väidab, ei teadnud ta sellest valdkonnast alguses midagi. Lihtsalt kodus olles tekkis tal selliste teemade vastu huvi. Nüüd, kui ta otsustas uudiskirja välja anda, pühendas ta end selle valdkonna õppimisele ja kirjutas sellest, mida oli ise õppinud.
Nüüd on põnev koht – Jeff alustas 19 e-maili aadressiga, kusjuures ta pettis veidi oma alateadvust sellega, et nende mailide hulgas oli ka tema enda teine e-maili aadress ja tema abikaasa aadress – tuleb tuttav ette:)?
Üks fakt veel – alustades polnud tal aimugi, kuidas müüa, veelgi enam, see tegevus oli talle väga ebamugav, kuid just see olukord viis ta võiduni ning tema kuulsa toote ProducktLaunchFormula väljatöötamiseni. Puudest sai eelis, nagu ütleks Napoleon Hill.
Siit siis tema edu võtmed, mille on välja toonud ajakirja Forbes autor Eric T. Wagner:
1) See, kes julgeb, see võidab
Algus ei saa küll olema kerge, kuid sul tuleb otsustada ja tõsiselt, et sa muudad nüüd oma elu ja siis sul tuleb seda teha.
2) Väikesed sammud ja Galwelli 10 000 tunni reegel
Võit ei saabu üleöö. Meil tuleb alustada, proovida, ebaõnnestuda, õppida, proovida uuesti. Algus on konarlik, esimene katse ei tule välja nii, nagu me unistame, kuid just praktiseerimine teeb meistriks. Kuna blogimine ei ole mulle just lust ja lillepidu, siis mind hämmastasid eriti need numbrid: 10 oo0 e-maili 15 aasta jooksul. Arvuta ise, mitu kirjutist see päevas teeb. See, on distsipliin.
3) Inimsuhted on kõige alus
Eestis räägitakse, et meie omavaheline koostöö on nõrk, mis on tõsi. Eelkõige arvan, et see tuleneb rohkem oskamatusest, kui soovimatusest, kuid kuna kõigil on kiire ja lihtsam on asju teha vanamoodi, siis on lihtsam teha üksinda. Kuid Jeff toonitab, et suurem osa tema edust, tuleb läbi teiste inimeste, koostööpartnerite. Siin on kõigile küsimus (ka mulle endale), ehk tasuks siis pingutada, et õppida koos töötama:)?
4) Keskendu oma unikaalsetele võimetele
Vaata peeglisse ja küsi, mida sa teed paremini, kui teised? Tõsi on, et ise märkame me seda kõige viimasena, seega oleks vast targem öelda – küsi oma tuttavatelt ja sõpradelt, mida sa teed paremini kui nemad:)!
Suhtu oma unikaalsuse leidmisesse väga tõsiselt. Jeff võtab spetsiaalsed päevad selleks, et keskenduda ja sügavalt mõtiskleda, milles just tema eriline on, need päevad on tal kalendris kirjas.
5) Uus maailm – anna esimesena
Vana tõde anna esimesena, panusta esimesena ja sind tasustatakse. Kuidas Sina saad olla kasulik nüüd ja praegu ja kellele? Kui tundub, et ei saa, siis muuda oma taju, vaata kuidas saaksid asju vaadata teise nurga alt, kellegi teise pilgu läbi, suuremalt – või vastupidi väiksemalt.
6) Kasuta võimalusi arukalt
Võimalustest ei ole maailmas puudu, pigem on küsimus arukas valikus. Jeff teeb valikuid vastavalt võimaluse kulu määrale. Mis on võimaluse kulu? Ta selgitab, et kui me valime ühe võimaluse, ei saa me minna teist teed. Meie aeg on siis määratud meie valikule. Kui suur on kulu (ajakulu eelkõige) ja milline on sellest tulenev tasu (mitte ainult rahaline)?
7) Jätka pidevalt õppimist
Mida sa teed, et end järjepidevalt arendada? Mida sa oskad sel aastal rohkem võrreldes eelmise aastaga? Mida sa oled juurde õppinud? Milliseid oskusi endas arendanud? Need on võtme küsimused, mis on viinud mõned tippu ja jätnud teised sinna, kus nad olid 5 aastat tagasi.
Loodan, et need ideed innustasid sind minema edasi. Vaatama üle oma eesmärgid ja otsima ja õppima, et saada paremaks.
Ah, unustasin peaaegu mainimata, et täna on Jeff Walker üks nõutumaid interneti turundajaid ning tema õpilased on teeninud tema poolt loodud meetoditega 400 miljonit dollarit. Kui Jeffilt küsiti, et miks ta ikka veel sellel alal nii palju tööd teeb, siis esimese asjaga märkis ta, et see 400 miljonit, mille Forbes välja tõi, on tema õpilaste saavutus, nii et tal endal on veel selles vallas saavutamata ambitsioone. Olgugi, et ta on 400 dollarilisest vaba aja eelarvest kõvasti paremale järjele saanud.
Kirjuta sõnum või küsimus